Zoeken in deze blog

vrijdag 4 december 2020

Alone you are strong, together we are stronger

Ik heb twee super mooie kerstballen gekregen van mijn vriendinnen. Eentje met ‘Alone you are strong’ en de andere met ‘Together we are stronger’. This could not be more true.

De steun die ik uit verschillende hoeken heb ervaren de afgelopen weken is enorm en onverwacht. De berichtjes, bloemetjes, kerstpakketjes, brownies, kaartjes,… teveel om op te noemen.

Ik had nooit gedacht dat die kleine gebaren zoveel zouden bijdragen. Geregeld hoor ik dat mensen zeggen ‘ik weet niet wat ik moet zeggen’ of ‘ik weet niet hoe ik je kan helpen’. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat simpelweg die berichtjes al geweldig veel doen.

This is a burden I have to carry on my own, maar mijn familie is zo dichtbij. Mijn ouders, mijn zus, mijn broer maar ook mijn tantes, peter, schoonfamilie,... zijn daar, bij mij, naast mij, met mij.

Mijn vrienden, allemaal toppers! Samen op café gaan zit er nu niet in (oh boy de moment dat dat weer mag!), maar iedereen zoekt naar andere manieren om ons te zien en te steunen. Wandelingen, zoektochten, kampvuurtjes met oesters en bubbels, koken,… De kids worden geëntertaind en wij kunnen even tot rust komen, onze gedachten afleiden.

Ik heb het enkele posts geleden ook al even gezegd, maar op mijn werk zijn ze fantastisch! Super veel lieve berichtjes van collega’s (zelfs ex-collega’s!), telefoontjes, bloemetjes en culinaire verwennerij. I am blessed om in zo een omgeving te mogen werken.

Het is niet altijd even evident om de hulp en steun te aanvaarden of te vragen dus daar werk ik nog wat aan, maar ik ben zo ontzettend dankbaar!

Niet in het minst, ben ik dankbaar voor mijn uitmuntende smaak in mannen 😊. I picked the best one! Want waar ik diegene ben die de therapie zal ondergaan, is het David die mee moet. Ik zal er geen epistel over schrijven vermits hij zich daar dan super ongemakkelijk over zal voelen, maar he is my rock. Door zijn nabijheid kan ik tot rust komen, because I know he got this when I don’t. Van de mental breakdowns tot de vele doktersconsultaties, over de huilbuien en de lachtirades. He is my rock!

 

“Good company in a journey makes the way seem shorter”Izaak Walton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten